Garantie & klachten

Wij garanderen dat elk geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Voor de geleverde producten gelden de wettelijke regels voor garantie en conformiteit. Wij behandelen eventuele klachten zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen.

 

Artikel kapot of beschadigd ontvangen?

Ondanks onze zorgvuldige logistieke behandeling kan het helaas voorkomen dat een artikel tijdens het vervoeren wordt beschadigd. Wanneer dit bij jou het geval is kan je gebruik maken van de gratis retourservice. Noteer duidelijk dat het om een beschadiging gaat, dan zorgen wij dat er zo snel mogelijk een nieuw artikel jouw kant op komt! Meer informatie over het gratis retourneren vindt je onder "retourneren" of klik hier.

Voldoet een artikel niet aan de verwachting?

Helaas kan het gebeuren dat het artikel niet aan de verwachting voldoet. Ook dan heb je de mogelijkheid het artikel te retourneren. Noteer duidelijk op de retourbon dat het om een productiefout gaat, dan zullen wij dit controleren en contact met je opnemen. Neem bij twijfel altijd eerst contact op met de klantenservice. Meer informatie over het gratis retourneren vindt je onder "retourneren" of klik hier. Onderstaande situaties zijn uitgesloten van aanspraak op garantie:

  • Indien er sprake is van normale slijtage door intensief gebruik.
  • Indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van ons of de fabrikant zijn verricht.
  • Indien bewijs van aankoop niet kan worden overlegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt.
  • Indien gebreken die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik.
  • Indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.

Garantie

De wettelijke garantie is nooit verbonden aan een specifieke termijn. Het ene product gaat immers langer mee dan het andere. De wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat u er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. Toch kan het gebeuren dat een artikel een fabricagefout bevat. Wat is een fabricagefout? Dit is een mankement aan het product dat niet is ontstaan door onjuist gebruik, slijtage of geen/slecht onderhoud. Wanneer de garantieaanvraag afgewezen wordt zal het product terug geretourneerd worden. Bij acceptatie van de garantieaanvraag zal er in eerste instantie worden geprobeerd het product te herstellen of vervangen. Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren storten wij het aankoopbedrag terug.